מידע חשוב לגבי שינויים הורמונליים בזמן הריון

 

בתקופת ההיריון, נשים רבות חשופות לשינויים הורמונאליים, אשר מתבטאים בין היתר בשיעור יתר וכתמי פיגמנטציה. שינויים אלו עלולים להשפיע על תוצאות הטיפול, אי הצלחתו ואפילו על רגרסיה. לעיתים יש צורך לשקול כדאיות טיפול ואם בכלל. יש לציין כי משרד הבריאות מתיר לנשים הרות לעבור טיפולי הסרת שיער ובכל זאת במידה והלקוחה מתעקשת לעבור טיפול בזמן ההיריון, עליה להצטייד באישור גניקולוג ולחתום על מסמך העדר תביעות.

  • משרד הבריאות מתיר שימוש בכל שיטות האפילציה השונות כולל: אלקטרוליזיס, לייזר, IPL-I SHR
  • משרד הבריאות קבע – באף אחת מהשיטות הנ"ל אין חשיפה לקרינה מייננת והאנרגיה אינה מגיעה לעובר ולכן אינן מהוות סכנה למומים מולדים והפלות מעבר לסיכון הבסיסי הקיים באוכלוסייה הכללית. (מצ"ב אישור משרד הבריאות)
  • נשים עוברות במהלך ההיריון שינויים רבים בגופן. אחד השינויים המאפיין בעיקר את תקופת ההריון הוא שינוי האיזון ההורמונלי. להורמונים יש השפעה ניכרת על הגוף. כאשר ההורמונים נמצאים במצב מאוזן אין בעיה, אך במצב של חוסר איזון הורמונלי, הגוף נמצא בסטרס ועובר שינויים כמו נשירת שיער או תופעה הפוכה ממנה –  שיעור יתר – הירסוטיזם.
  • בתקופת ההיריון זקיקים רבים יותר עוברים לשלב הצמיחה של השערה  (שלב האנגן) ולכן קיימת הפחתה בתופעה של נשירת השיער (שלב הטלוגן) ולמעשה נוצרת תופעה של הגברה של שיעור יתר בגוף. הגורם אשר אחראי לשיעור יתר במהלך ההיריון (התעוררות זקיקים רדומים – צמיחה פרדוקסלית) הוא חוסר איזון בהורמונים שונים, כמו: אנדרוגנים, טסטוסטרון אשר משפיעים על שיעור על פני הגוף.
  • הורמונים הם חומרים שהגוף מייצר באופן טבעי כדי לווסת פעילות של תאים ואיברים שונים. רמות ההורמונים השונים עולות ויורדות במשך היום, לאורך החודש בשלבים מסוימים בחיים לדוגמא: נטילת תרופות, תזונה לקויה, התמודדות עם לחץ או בעיות בריאותיות, הריון או גיל המעבר.
  • בזמן היריון הגוף נמצא בסטטוס "הריוני" ולכן יחולו בגוף שינויים פיזיולוגיים/ביולוגיים והורמונליים אשר ישפיעו בהחלט על היווצרות נגעים "פיגמנטטיביים". 


פיגמנטציה בזמן הריון 

  • המלנוציט הינו סוג תא הנמצא בשכבה התחתונה של האפידרמיס בעור המייצר ומפריש מלנין ובעל שלוחות ארוכות (דנדריטים) המגיעות עד לשכבת העור העליונה, שכבת התאים המתים באפידרמיס (השכבה הקרנית). דרך השלוחות מועבר פיגמנט שתפקידו להחדיר צבע לתאים הסמוכים בעור או בשיער. פיגמנט המלנין בעל תפקיד חשוב בהגנה על עורנו – הוא סופח אליו את קרני השמש ומבצע תהליך רפלקציה המחזיר החוצה את הקרינה האולטרה סגולה המזיקה. כתמי עור הנובעים מהצטברות של פיגמנט (אותו פיגמנט האחראי לצבע העור, השיער והעיניים)- נקראים כתמי פיגמנטציה.
  • לאור שינויים הורמונליים רבים בתקופת ההיריון, לעיתים מופיעים כתמים שנקראים מלזמה/ כלואזמה הנובעים מייצור יתר של מלנין בעור בתגובה לשינויים ההורמונליים. מדובר בכתמים רחבים יחסית וסימטריים אשר עשויים להופיע בכל הגוף, אך נפוצים יותר סביב מרכז המצח ועל הלחיים.
  • ישנם מקרים בהם הפיגמנטציה נראית בשכבה החיצונית של העור (האפידרמיס) ונעלמת תוך חודש מהלידה, היות והשכבה מתחלפת בין 28-32 יום והתאים החדשים שנוצרו לאחר הלידה כבר יהיו ללא עודף מלנין. מאידך קיימים מקרים בהם הפיגמנטציה חודרת לשכבה עמוקה יותר (הדרמיס), ואז יכולים לעבור חודשים ארוכים עד שתעלם אם בכלל.

טיפולים אסתטיים והסרת שיער בזמן היריון

השאירי פרטים ונחזור אליך בהקדם

צוות המומחים שלנו לשירותך!

לקביעת פגישת ייעוץ או הדגמה השאירו בבקשה פרטים ונחזור אליך בהקדם

או חייגו 077-51005100

כן! אשמח:)
לעזור לך?
לעזור לך?
דילוג לתוכן