שילוב טכנולוגיות אסתטיות והזרקות

תהליכי התבגרות העור כוללים שינויים רבים ושונים, לכן, אצל מטופלים רבים, ייתכן שיהיה צורך לבצע טיפול משולב עם פילרים כמו חומצה היאלורונית וביו סטימולנטיים בשילוב טכנולוגיות כמו לייזר, IPL וגלי רדיו כבר באותו יום. המטרה להגיע לתוצאות אופטימליות המטפלות בו זמנית במספר בעיות.
העדויות המדעיות הזמינות כיום לגבי השימוש המשולב בחומרי מילוי HA ובלייזר/RF/IPL מוגבלות וכוללות בעיקר מחקרים קטנים ולא אקראיים. עם זאת, רוב המחקרים הללו מצאו כי בממוצע, שימוש במקביל (באותו יום) בחומרי מילוי לייזר ו-HA להצערת הפנים מייצג אסטרטגיה יעילה ובטוחה המשפרת את התוצאות הקליניות ואת שביעות רצון המטופל. נדרשים מחקרים קליניים עתידיים מעוצבים היטב לגבי היעילות והבטיחות של טיפולי מילוי/לייזר משולבים.
שימוש במכשירי לייזר /IPL/RF לאחר הזרקת חומרי מילוי עשוי להפחית משמעותית את השפעת חומרי המילוי ו/או להוביל לפירוק מהיר של חומרי המילוי. יחד עם זאת, מחקרים אחרים מצאו כי טיפולי לייזר/IPL/RF  כן יכולים להתבצע לאחר הזרקת HA
ללא הפחתה ביעילותם.
יתר על כן, השימוש ב-RF (שאינו פרקשיונלי) )לפני או לאחר הזרקת חומרי מילוי HA עשוי להשפיע באופן מיטבי על חידוש העור.
למרות שטיפולי לייזר/IPL/RF אינם חודרים עמוק מספיק כדי להשפיע על חומרי המילוי מומלץ להשתמש תחילה לטפל בהם ורק לאחר מכן להזריק את חומרי המילוי.

סקירת ספרות שפורסמה בשנת 2015 זיהתה שבעה מחקרים הכוללים טיפולים משולבים בטכנולוגיות מבוססות אור עם חומרי מילוי. על פי סקירה זו, שישה מחקרים לא תיעדו שינויים היסטולוגיים בחומרי מילוי שהוזרקו לאחר יישום טיפולי רדיו, IPL או לייזר.

  • מחקר נוסף בדק את השפעותיו של טיפול בתדר רדיו מונופולרי על חומרי מילוי של רקמות רכות פורסם על ידי England et al בשנת 2005. מחקר זה בחן, במודל של חזירים צעירים, את אינטראקציות הרקמות של חימום RF מונופולרי עם חמישה חומרי מילוי המוזרקים בדרך כלל, כלומר קולגן אנושי מוצלב, HA, סידן הידרוקסיאפטיט, חומצה פולילקטית ,סיליקון נוזלי להזרקה. 
  • התוצאות מצאו כי לא הייתה עלייה ברורה בסיכון לכוויות מקומיות ולא הייתה השפעה ניכרת של טיפול RF על השפעתם של חומרי המילוי ברקמה.
  • יתר על כן, נוכחות חומרי מילוי לא העלתה את הסיכון להשפעות תרמיות בלתי רצויות עם טיפול RF מונופולרי.

במחקר נוסף נבדקו  השפעות קליניות והיסטולוגיות של טיפול RF בשילוב  הזרקות HA באזור הנזולביאלי. כל הנבדקים טופלו ב-RF בקפל נזולביאלי הימני לפני הזרקת חומר המילוי, ואילו הצד השמאלי טופל בחומר מילוי HA בלבד.
התוצאות של מחקר זה מצאו כי נבדקים שטופלו מראש ב-RF השיגו תוצאות טובות יותר מאלה שטופלו בהזרקת חומרי מילוי בלבד.
מחקר נוסף הדגים כי מכשירי ה-RF microneedle עלולים לגרום לנזק תרמי של חומרי מילוי HA לאורך אזורי ההזרקה ולכן, מומלץ להימנע משימוש ב-microneedle RF לאחר הזרקה של HA.

העדויות המדעיות הזמינות כיום לגבי השימוש המשולב בחומרי מילוי HA ולייזר/RF/IPL כוללות מחקרים קטנים ולא אקראיים. עם זאת, רוב המחקרים הללו מצאו כי בממוצע, שימוש במקביל (באותו יום) בחומרי מילוי לייזר ו-HA להצערת פנים מייצג אסטרטגיה יעילה ובטוחה המשפרת את התוצאות הקליניות ואת שביעות רצון המטופל.

  • ההנחיה הכללית לביצוע הליך משולב באותו היום (טיפולי HA ואור), היא להתחיל תמיד בטיפול הטכנולוגי ,על מנת להימנע  ממניפולציות בעור לאחר הזרקת HA.
  • רצוי כי הטיפול יבוצע בטכנולוגיות שאינן אבלטיביות ואינן  פרקשיונליות (אינן מערבות פציעה אפידרמלית) על מנת למזער את הסיכון לפצעים בעור שעלולים לגרום לזיהומים (סטפילוקוקוס)
  • ביו סטימולטורים כמו Radiesse ו- Sculptra משולבים היטב בטיפולים שאינם אבלטיביים ומעצימים את תוצאות הטיפול באופן משמעותי ומקנים תוצאה טבעית למראה. 
  • אבחון נכון של פוטו אייג'ינג, לדוגמא: איחוד גוון עור, טיפול בפיגמנטציה, כלי דם, מרקם ואופן  אובדן הנפחים מהם סובלים המטופלים הינו קריטי לצורך התאמה נכונה של הפרוטוקול הטיפולי.
  • טיפול משולב אחד שאסור לשלב באותו יום הוא לייזר עמוק ובוטוקס- או רעלנים עצביים אחרים- מכיוון שהשילוב עלול להוביל להתפשטות של בוטוקס לאזורים שבתיאוריה עלולים להוביל לתוצאות לא רצויות.

רפרנס 

 

השאירי פרטים ונחזור אליך בהקדם

צוות המומחים שלנו לשירותך!

לקביעת פגישת ייעוץ או הדגמה השאירו בבקשה פרטים ונחזור אליך בהקדם

או חייגו 077-51005100

כן! אשמח:)
לעזור לך?
לעזור לך?
דילוג לתוכן