האם טכנולוגיית הלייזר באמת עדיפה על טכנולוגיית קרן אור אחרת?

טכנולוגיית ה־ALT מבית לאונרדו זוכה לביקושים גבוהים בקרב מטופלים, המגלים את יכולותיה פורצות הדרך בטיפולי הסרת שיער מהירים ונטולי כאבים ובטיפולי מרקם עור חדשניים לגוף ולפנים.
השאלה היא, במה טכנולוגיית קרן אור זו, עדיפה על טכנולוגיית הלייזר הוותיקה?

כשחושבים על טיפולי הסרת שיער, המילה "לייזר" עולה מיד ולא במקרה. אין ספק שטכנולוגיית הסרת השיער בלייזר שהחלה את דרכה המסחרית בשנת 1996, חוללה מהפכה בתחום הביוטי ונחשבת לפופולרית ביותר גם בימינו. עם זאת, פופולריות זו לא נובעת בהכרח בשל יעילות גבוהה יותר בהשוואה לשיטות אחרות וברור שלא מטעמי נוחות תפעולית. השימוש הנרחב בטכנולוגיית הלייזר נובע בעיקר ממערך יחסי הציבור היעיל.

האם טכנולוגיית הלייזר באמת עדיפה על טכנולוגיית קרן אור אחרת?

תוצאות טיפוליות

מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות קובעים באופן חד-משמעי שאין טכנולוגיה שהוכיחה יעילות גבוהה יותר מהטכנולוגיות האחרות. מדידות שנערכו ברחבי העולם מצביעות באופן ברור שבכל הקשור להסרת שיער, מכשירי לייזר מבוססי דיודה לא הניבו תוצאות עדיפות משמעותית בהשוואה לטכנולוגיה מבוססת אור (IPL) ולמעשה, שתי הטכנולוגיות הגיעו לתוצאות זהות בטווח הקצר והארוך.

בטיחות הטיפול
בגזרות טיפוליות אחרות, מגרעות הלייזר בולטות אפילו יותר: היכולת לבצע טיפולי הצערת עור ואפילו אקנה מוגבלת מאוד ומתאפשרת רק בפיקוח ובביצוע רפואי – זאת בשל אנרגיות טיפוליות גבוהות במיוחד המסכנות מאוד את הרקמה המטופלת.

כאבים ותופעות לוואי
טכנולוגיית הלייזר קיבלה את ציוני הכאב הגבוהים ביותר והתאפיינה בתופעות לוואי רבות יותר, בהשוואה לשיטות אחרות מבוססות קרן אור.

עוד הוכיחו המחקרים שהנתון המשפיע ביותר על בחירת טכנולוגיה כזו או אחרת, היא מידת אי הנוחות הכרוכה בטיפול, כלומר, רמת הכאב במהלך הטיפול ותופעות הלוואי לאחריו.
גם כאן, טכנולוגיית הלייזר סובלת מנחיתות ומתאפיינת לרוב בתחושת טיפול נעימה פחות, עם סבירות גבוהה יותר לכוויות עמוקות, שינויי גוון עור (היפר־היפו, פיגמנטציה ודלקות בבלוטות הזיעה והלימפה) ובעיקר בתהליך עבודה איטי יותר בהשוואה לטיפולי קרן אור שונים.

טכנולוגיית קרן אור מהדור החדש – יעילה ובטוחה מתמיד 

טכנולוגיית ה-IPL מלווה אותנו מתחילת שנות ה-2000. המכשירים הראשונים שהתבססו על טכנולוגיה זו התאפיינו בעבודה איטית, באנרגיות נמוכות וברמת כאב גבוהה. מאז הטכנולוגיה התבגרה, יישמה שינויים דרמטיים וכיום היא טכנולוגיה ברמת בשלות מלאה. הטכנולוגיות הטיפוליות המודרניות המבוססות על קרן אור מרוכזת, שונות במהותן מטכנולוגיית הלייזר. בעוד שהלייזר פועל בפיזור מונוכרומטי – אורך גל אלקטרומגנטי יחיד, בטכנולוגיית ALT (Accumulative Light Torrent Technology) אופן פיזור האור הוא פוליכרומטי מצטבר ומורכב מאורכי גל שונים בעלי עצימות תרמית גבוהה מחד וחדירות טרנס-דרמלית מבוקרת. בשתי הטכנולוגיות הללו, אין חשיבות לעומק חדירת קרן האור, אלא למפגש עם כרומופור המלנין. כרומופור זה קולט את אנרגיית האור והופך אותה לאנרגיה תרמית. אנרגיה זו הורסת את תאי הגזע ואת הפפילה המזינים את השיער- כל זאת באופן סלקטיבי, בלי לפגוע ברקמות שמסביב (אברוני הפפילה נעדרי צבע ורק אנרגיה תרמית סלקטיבית מסוגלת לגרום להרס של אברונים אלו).

טכנולוגיית ALT. מהירה ומדויקת יותר

ALT היא טכנולוגיה מבוססת קרן אור, שהושבחה לרמת דיוק ומהירות גבוהים במיוחד: 5-10 הבזקים רבי עוצמה (עד 40 ג'אול לסמ״ר) בשנייה אחת, בפעימות מהירות במיוחד (PRE, DIRECT ,EPI).

הסרת שיער ללא נזק לרקמת העור
בעת יישום טכנולוגיית ALT,  נוצר צבר אנרגיה עוצמתי ומהיר מאוד, אשר בתהליך ביולוגי מורכב מתורגם לאנרגיית חום. אנרגיה זו מולכת לאורך זקיק השערה, שם החום גורם לקרישת חלבונים בשורש (פפילה דרמלית) וממית את השערה. כך מתאפשרת פגיעה בתאים הכלורופורים, ללא נזק לרקמת העור.

יישום מהיר וקל במגוון טיפולים
באמצעות התאמה קלה ופשוטה של אורכי הגל ופיזור האור שנעשה באופן פוליכרומטי מצטבר, ניתן לבצע בעזרת ה-ALT מגוון טיפולי עור, בנוסף לטיפולי הסרת השיער: מיצוק עור הפנים והבטן, איחוד גוון עור, אקנה, קופרוז ופטרת הציפורן.

קצב עבודה מהיר – 10%-5% מהזמן שאורך טיפול דומה בלייזר
ההבזקים המרובים ועתירי האנרגיה על יחידת שטח נתונה, מאפשרים עבודה רציפה ומהירה בשיטת Gliding. בעוד שטכנולוגיית הלייזר מחייבת חזרה על מקטע הטיפול מספר פעמים, בטכנולוגיית ALT צורך זה מתבטל והופך את הטיפול למהיר ונעים יותר. עד כמה מהיר? משך זמן הטיפול בטכנולוגיית ה־ALT מתקצר משמעותית:כ-18 דקות בלבד לטיפול גוף מלא – כחמישית עד עשירית מהזמן שאורך טיפול דומה בטכנולוגיית לייזר.

חוויית טיפול מיטבית – ללא כאב וללא תופעות לוואי
התנועה והאנרגיה במערכות שעושות שימוש בטכנולוגיית ה־ALT, נתמכות על ידי מערכת קירור חדשנית – הן לרקמה והן למערכות המכשיר. מערכת זו מאפשרת שמירה על תקינות העור, אלחוש אינטנסיבי לאורך כל הטיפול ואנרגיית טיפול אופטימלית והיא מספקת בחוויית טיפול ללא כאב וללא תופעות לוואי.

תוצאות מהטיפול הראשון
טכנולוגיית ה-ALT מאפשרת הפחתת שיער משמעותית כבר לאחר הטיפול הראשון וזאת בזכות צבר האנרגיה הייחודי המאפיין את הטכנולוגיה. לאחר סדרת טיפולים בטכנולוגיה זו, הפחתת השיער נשמרת לאורך זמן.

טכנולוגיה בטיחותית לכולם
השימוש בטכנולוגיית ה־ALT  בטוח לכל המטופלים, כולל ילדים ובני נוער. ALT מתאימה לכל גווני העור ולכל סוגי השיער (מלבד שיער שיבה או ג'ינג'י), בזכות פיזור האור שאינו חודר לבלוטות הלימפה.

 

לסיכום, הלייזר היא טכנולוגיה ותיקה וראויה, אך היא אינה הטכנולוגיה המתקדמת והיעילה ביותר.  יש אלטרנטיבות יעילות יותר שיש לקחת אותן בחשבון, בטרם מחליטים על תהליך של הסרת שיער.

 

שלכן 

איריס בר
מנכ"לית שותפה לאונרדו
קוסמטיקאית ואחות מוסמכת

השאירי פרטים ונחזור אליך בהקדם

צוות המומחים שלנו לשירותך!

לקביעת פגישת ייעוץ או הדגמה השאירו בבקשה פרטים ונחזור אליך בהקדם

או חייגו 077-51005100

כן! אשמח:)
לעזור לך?
שלום, שמי מירב,
איך אוכל לעזור?
דילוג לתוכן