אבחון סוג העור

דרכים לאבחון העור והתאמת תכשירים קוסמטיים לסוג העור 

כ-80% מהאנשים טועים לגבי סוג העור שלהם. בד"כ אנשים מאפיינים את עורם כרגיל, שומני, מעורב או רגיש, על סמך תחושה או ע"פ מה שאומרים להם. אבחון בסיסי נכון משלב איסוף נתונים הקשורים בנטיה הטבעית של העור (גנטיקה) ונתונים הקשורים בסביבה החיצונית אורח חיים וכמובן גיל. חשוב לזכור – קיימות טכנולוגיות איבחוניות רבות וגימיקים שלא תמיד מספקים אבחון מדעי מדויק, לרוב יש צורך בשילוב של מספר שיטות אבחון על מנת להגיע לאבחון מדויק  

שיטות אבחון נפוצות : face mapping ,פיצפטריק לקביעת גוון העור, מדד גלוגאו לפוטו אייג'ינג המתבסס על גיל והופעת סימני הזדקנות הקשורים בחשיפה מוגברת לשמש, אבחון ע"פ הרפואה הסינית, שיטת באומן , טכנולוגיות אבחנתיות כמו מנורות אולטרה סגולות ,מדדי לחות ושומן על עורי ועוד 

אבחון מותאם הוא זה שמשלב הסתכלות מקצועית
צילום, תשאול מפורט הלוקח בחשבון גנטיקה, אורח חיים, אזור גיאוגרפי, תזונה ומחלות רקע מסייע בסופו של דבר לסווג את העור לא רק תחת הכותרות: עור יבש ,עור שמן ועור מעורב. דרכי האבחון מעניקות לנו מפה מפורטת המסווגת את העור ל-4 פרמטרים עיקריים המשולבים יחדיו ויוצרים מגוון רחב יותר של מצבי עור (פאזל המכיל 16 סוגי עור) 

 

עור שמן מול יבש / רגיל מעורב 
עור שמנוני מטופל היטב עם תכשירי ניקוי מקציפים המכילים חומצה סליצילית. תכשירי הלחות חייבים להיות קלילים והידרופיליים (על בסיס סרום או ג'ל). שימוש ברטינואידים וחומצות בעת הצורך בהחלט מתאפשר ולעיתים אף מומלץ לצורך איזון הפרשת הסבום ונקבוביות פעורות.

עור יבש
תכשירי ניקוי עדינים שאינם פוגעים בשומנים הטבעיים הנמצאים על פני העור, תכשירי הזנה עם לחות המכילים הרכב נכון של ליפידים (שומנים) ואנטי אוקסידנטים  שמטרתם שמירה על המחסום העורי ומניעת אידוי מים טראנס אפידרמלי. מומלץ להימנע מניקוי יתר של העור עם פילינגים אגרסיביים, שימוש בתכשירים פעילים המכילים רטינול מצריך זהירות יתרה (שימוש הדרגתי) ושימוש בתכשירים המכילים חומצות חייב להיות מבוקר 

עור מעורב נמצא בין שתי הקטגוריות
באזורים בהם הסביבה החיצונית יבשה תהיה לעור נטיה להיות מיובש ועל כן התאמת התכשירים בהתאם. 

עור עמיד מול רגיש
עור עמיד – הוא עור בעל יכולת הגנה גבוהה במיוחד מכיוון שהוא מוגן מהשפעות סביבתיות, אלרגנים ואובדן מים טראנס אפידרמלי, לכן הוא יכול להיות מטופל במוצרים קוסמטיים פעילים חזקים יותר כמו חומצות  באחוזים גבוהים יחסית, רטינואידים ונוגדי חמצון אשר אידיאלים לטיפולי פילינג רפואיים עמוקים יותר. 

עור רגיש – הוא עור עם נטיה מובהקת לדלקת והוא יכול להיות מלווה הן לעור שמן והן לעור יבש. המטרה הטיפולית בעור מסוג זה היא מניעה: יש להימנע משימוש בתכשירים אגרסיביים.  מומלץ להשתמש בתרחיצים עדינים, תכשירים המכילים חומרי הרגעה, חומרים נוגדי דלקת, אנטי אוקסידנטים במרקם התואם את נטיית העור (שמן או יבש) – כלומר תכשיר הידרופילי וליפופילי. 

עור עם נטיה לפיגמנטציה / עור ללא נטיה לפיגמנטציה 
עור עם נטיה לפיגמנטציה מאפיין בד"כ את גווני העור הכהים יותר אך יחד עם זאת יכול להופיע גם בגווני העור הבהירים (ג'ינג'ים). הסיבה העיקרית הנה חשיפה מוגברת לשמש וגנטיקת עור עם נטיה לפיגמנטציה יפתח יותר כתמי שמש, פיגמנטציה לאחר דלקת  ומלזמה. שגרת הטיפוח צריכה לכלול ראשית מקדם הגנה על בסיס יום יומי, תכשירים להבהרת העור הכוללים חומרים פעילים כמו ארבוטין, חומצה קוג'ית, ניאצינאמיד, חומצה טרנאקסמית, ויטמין C ועוד. וכמובן תכשירים לדיכוי מלנין שמטרתם עיכוב יצירת מלנין ונוגדי חמצון. 

עור מהודק ומתוח  / מול עור שאינו כזה 
זהו למעשה אבחון של מצב עור קיים, אך גם מאפשר ניבוי של נטיית העור בשלבים מאוחרים יותר בחיים ואת זאת ניתן לקבוע ע"י זיהוי של גורמים חיצוניים והרגלים העלולים להאיץ תהליכי הזדקנות כמו:  עישון וחשיפה בלתי מוגנת לשמש.
התנהגות מניעתית כוללת: שימוש יום יומי במקדמי הגנה, הימנעות מעישון, תזונה נכונה, שימוש בתכשירים המכילים נוגדי חמצון, תכשירי הבהרה, רטינואידים ובוקציול.    

להלן דוגמא לתוכנית טיפול ע"פ אבחון עור נכון: עור יבש רגיש עם קמטים המטופל ברטינול עלול להגיב ברגישות יתר לכן תחילה יש לחזק את המחסום העורי ורק כאשר העור משתקם ניתן לשלב רטינול באחוזים נמוכים יותר תוך שמירה מתמדת על לחות העור.
עור יבש המטופל בחומרים פעילים מקלפים – כמו חומצות עלול להגיב ברגישות יתר משום שבגנטיקה שלו הוא עמיד פחות – יש בו מחסור ב סרמידים ובויטמין E המשמרים את המחסום העורי.

שלכן
איריס בר
מנכ"לית שותפה 

 

השאירי פרטים ונחזור אליך בהקדם

צוות המומחים שלנו לשירותך!

לקביעת פגישת ייעוץ או הדגמה השאירו בבקשה פרטים ונחזור אליך בהקדם

או חייגו 077-51005100

כן! אשמח:)
לעזור לך?
שלום, שמי מירב
איך אוכל לעזור?
דילוג לתוכן